salam ukhwah

Assalamualaikum WBT.Ahlan Wasahlan,Salam Ukhwah Fillah Abadan Abada..Smile Always.

Tuesday, February 21, 2012

SaNah HelWah Untuk Diri

~Sanah helwah untuk diriku.Kini umurku  sudah mencecah 18 tahun sudah..hmm..Azamku bersempena hari jadi... Perbanyakkan amalan kebajikan,Tingkatkan ketaqwaan,servis iman dan top-up ilmu sebanyak yang mungkin...demi meraih Redha Allah Azzawajalla..~
Teringat pula kata Imam Ghazali:
“Ada manusia yang sedang ketawa ria, sedangkan kain kafannya sedang dirobek-robekan.”Ya, hari ini ulang tahun kelahiranku. Sudah 18 tahun aku bernaung di bawah langit-Mu ya Allah. Belum pun aku terasa menjadi hamba-Mu yang sebenar. Masih berpura-pura. Alangkah alpa dan berdosanya aku. Apakah sisa umurku masih panjang? Atau hanya seketika lagi. Aku tidak pasti. Ketika ramai teman mengucapkan selamat panjangg umur, hakikatnya umurku semakin pendek. Bukankah tarikh mati setiap insan sudah ditetapkan? Dan hari ini, esok dan lusa aku menapak lagi… semakin hampir pada tarikh kematian yang dijanjikan. Duhai, tertipunya aku ketika menerima ucapan selamat hari jadi… selamat pulakah hari matiku?

p/s:Selamat pendek umur,Syahirah..
Semakin hari semakin dekat kita menuju ketetapan itu
(kematian)

No comments:

Post a Comment